CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pagina's

woensdag 5 februari 2014

Proefwerk

Hoewel ik druk met studie in de weer ben, is mijn proefwerk toch iets anders dan we ze vroeger op school maakten.
Loes heeft laast leuke vingerloze handschoenen gemaakt. Deze staan ook al langere tijd op mijn "to do"lijstje. In eerste instantie wilde ik ze gaan haken maar het patroon wat ik daar van had, vond ik niet echt mooi worden. Omdat het al minstens 30 jaar geleden is dat ik voor het laatst in het rond gebreid heb, wilde ik dit eerst weer eens proberen.

Eerst op 4 naalden geprobeerd en toen op de rondbreinaald. Dit laatste beviel mij toch beter. Alleen de kwaliteit van de rondbreinaald laat te wensen over. Volgende week op de Handwerkbeurs dus maar kijken voor een beter exemplaar.
 Verder wilde ik een methode testen die ik op Pinterest gevonden had voor het inbreien van de duim. Stom genoeg heb ik de pin niet opgeslagen en nu kan ik 'm dus niet meer vinden. Het is echter heel simpel. Je breit de steken voor de duim met een aparte draad. Daarna zet je de steken terug op de naald en brei je de steken nog een keer. Voordeel is dat je nu gewoon doorgaat met rondbreien. Naderhand haal je de steken los en brei je de duim.
Dit is het eindresultaat van mijn proeflapje. Ziet er natuurlijk niet uit maar het ging mij er meer om of het allemaal lukt voor ik aan het echte werk begin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten